“Beliau macam ibu yang garang, tapi penyayang.” - Bekas pelajar tampil ‘backup’ prof hina B40

Oleh: Zuzu Yasmine

Kecoh hari ini akan seorang pensyarah memarahi seorang pelajarnya gara-gara tidak miliki komputer riba di kelas online membuatkan ramai bengang.

Mana tidaknya, dari menjawab soalan berkaitan pembelajaran ketika itu namun berubah menjadi soalan peribadi yang melukakan hati pelajar berkenaan.

Bekas pelajar tampil 'backup'

Walaupun pelbagai kecaman yang diberikan kepada pensyarah berkenaan, namun ada juga beberapa bekas pelajarnya tampil menyokong tindakan wanita berkenaan.

Rata-rata dari bekas pelajanya itu mendakwa bahawa pensyarah berkenaan seolah-olah seorang ibu yang menegur anak ketika berada di dalam kelas. Namun sikapnya berlainan apabila berada di luar kelas.

Kalau jumpa personal mesti dia tolong

Lepas marah biasanya berlembut

Memang style dia macam tu

Memang macam tu cara dia ajar

Jenis mak-mak punya membebel

Pernah kena halau sebab lewat

Sebelum ini, rata-rata warganet mengecam tindakan seorang pensyarah yang mengajar di UITM kerana dipercayai memperlekeh pelajar B40 yang tidak mempunyai komputer riba dan hanya menggunakan telefon bimbit untuk menghadiri kelas online.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen