Punya lama hadap jem, lelaki bengang kereta VIP selamba mencelah guna 'outrider'

Melihat keadaan jalan raya ketika ini, tak dinafikan kesesakan kali ini luar biasa.

Masing-masing sepertinya sedang 'membalas dendam' selepas dua tahun tidak pulang ke kampung halaman untuk menyambut Aidilfitri bersama keluarga tercinta di sana.

Bukan itu sahaja, media sosial juga dipenuhi dengan pelbagai perkongsian orang ramai tentang pengalaman mereka mendepani situasi sukar itu, termasuklah pemuda ini.

Berang sikap pentingkan diri atas jalan raya

Namun, kisahnya sedikit berbeza apabila perkongsian itu mengundang amarah dan rasa tida puas hati.

 

 

Selamba potong 'lane' orang

Dalam video berdurasi 13 saat itu, menyaksikan sebuah kenderaan Toyota Alphard telah membuat 'cross' di tengah jalan termasuklah telah memoton kereta pemuda ini.

Dia meluahkan rasa geram kerana pemandu kereta mewah berkenaan dengan selambanya menggunakan khidmat 'outrider' untuk membantunya memotong barisan sekaligus membelah kesesakan lalu lintas.

 

"Kalau aku tak bagi lalu..."

Kita sedia tahu akan keadaan jalan raya ketika ini, namun apabila ada yang bertindak 'ikut kepala' sendiri tidak patut rasanya.

Tambahan pula, masing-masing juga mempunyai tujuan yang sama iaitu ingin segera tiba ke destinasi dituju, jadi apa yang boleh diingatkan bertolak ansur lah dengan pengguna jalan raya lain.

 

"Aku pun kena tadi"

"Bila ada kuasa..."

 

"Diaorang nak cepat..."

Walau bagaimanapun, meninjau ke ruangan komen tampil seorang pengguna Twitter memaklumkan pemandu kereta berkenaan adalah adiknya.

 

 

Dia mengambil keputusan demikian susulan mengenangkan menteri di dalamnya perlu bergegas ke satu tempat atas urusan tertentu.

 

 "Memang itu kereta menteri"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen