Ramai terkandas, tiket 'burn' di 'airport' , pelanggan kecewa staff penerbangan biadap siap suruh beli tiket baru?

Oleh: Shasha Zack

Beberapa hari ini, kerap kali dilihat keluhan pelanggan yang membeli tiket dari syarikat penerbangan terkenal, menghadapi masalah tiket 'burn'.

Ada yang telah lama membuat 'booking' tiket namun tanpa notis, syarikat penerbangan tersebut telah membatalkan tiket secara tiba-tiba.

"Ramai yang missed flight, staff biadap, tak profesional..."

Menerusi satu video yang tular sejak 2 jam tadi, dilihat ramai yang terkandas di airport, dipercayai kerana masalah tiket dan 'drop off luggage'.

Bukan itu saja, malahan ramai yang menghadapi masalah tiket yang tiba-tiba 'hilang', tiada dalam rekod dan lebih teruk lagi dibatalkan dan kapal terbang rupanya telah berlepas!.

Apa yang membuatkan ramai naik hantu adalah dipercayai sikap pekerja penerbangan di situ sangat biadap malahan suruh membeli tiket baru bagi menyelesaikan masalah.

 

@m.imad050 Berapa ramai diorg nak kasi org lain missed flight? #esekeli #fyp ♬ Air Mata Syawal - Siti Nurhaliza

Tiket kena cancel tiba2..

 

@keynaaa_azami

Nasib sy nak balik kampung….

♬ Air Mata Syawal - Siti Nurhaliza

"Dia ingat tiket 20-30 ringgit ke.."

Tinjauan ke ruangan komen mendapati ramai yang simpati dan berkongsi pengalaman sama di mana mereka juga terkandas dan tiket dibatalkan secara tiba-tiba.

Dalam pada itu, para netizen mendoakan agar urusan semua yang ingin pulang ke kampung dipermudahkan dan isu ini segera selesai.

"Ingat jem kat jalan raya je adui.."

"Dah lama boikot..."

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen