'Demand' untuk 'perfume' Johny Depp Dior Sauvage meningkat tinggi lepas perbicaraan fitnah Johny-Amber

Oleh: Shasha Zack

Selepas Johny Depp diumumkan memenangi kes saman fitnah yang dibicarakan selama 6 minggu bersama bekas isterinya, Amber Heard, mahmakah memutuskan untuk wanita berkenaan membayar RM 41.45 juta kepada Johnny.

Di sebalik kemenangan dan kes perbicaraan hangat yang berlangsung sebelum ini, tanpa disangka, berlaku peningkatan mendadak dalam permintaan untuk wangian Dior semasa prosiding itu berlangsung.
 
Johny yang merupakan duta wangian Dior Sauvage difahamkan mempengaruhi peningkatan melonjak wangian tersebut sesama kes prosiding berlangsung.
 
Dior Sauvage clone - 5 most similar fragrances

Meningkat 48% daripada 8,23,000

Menerusi HindustanTimes, kajian dari Hey Discount menunjukkan carian Google telah melonjak sebanyak 48% daripada 8,23,000 berbanding pencariannya pada Mac 2022 kepada 1.2 juta pada April 2022.

Dalam pada itu, tontonan di Tiktok untuk Sauvage juga meningkat mendadak sebanyak 63% dalam masa yang sama. Platform itu dilaporkan terharu dengan video mengenai perbicaraan fitnah itu.

Demand for Dior Sauvage Soars Amidst Johnny Depp v. Amber Heard Trial – WWD

Johnny Depp, Amber Heard trial: Closing arguments, jury deliberations

Amber mungkin akan buat rayuan semula sebab tak dapat bayar ganti rugi...

Semalam, selepas keputusan memihak pada Johny, Amber dilaporkan tidak dapat membayar tuntutan saman yang dikenakan ke atasnya sebanyak RM 45.41 juta di samping bercadang untuk rayuan terhadap keputusan tersebut.

Manakala Johnny pula dalam satu kenyataan berkata: “Keputusan saya untuk meneruskan kes ini, mengetahui bahawa saya perlu bersemuka dengan halangan yang amat besar dari segi undang-undang dan pandangan masyarakat dunia di dalam hidup saya yang tidak boleh dielakkan. Saya membuat keputusan ini setelah berfikir secara masak-masak.”

Depp v Heard libel trial – live: Jury reaches verdict in Johnny Depp's  libel trial against Amber Heard | Ents & Arts News | Sky News

 

 

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen