'Tumbang' lepas sarapan, penganjur siasat punca keracunan pemain Malaysia, Thailand

Sejak semalam, peminat sukan badminton tidak ketinggalan berkongsi akan keadaan semasa dua orang atlet dari Malaysia dan Thailand yang dikhabarkan mengalami keracunan makanan selepas sarapan pagi.

@n.ainsyuhadahsubu allahuakhbar banyak ny sakit"( #gohsoonhuat #teoeeyi #chanpengsoon #hoopang #lowjuanshen #fypシ #foryoupage #xyzbca #badmintonplayer #badmintonlovers #fypdongggggggg #indonesiamaster2022 ♬ original sound - creepy slowed audios

 

 

Dua pemain telah dapatkan rawatan

Kata Pengurus Pusat Persatuan Bulu Tangkis Seluruh Indonesia, Bruto Happy jawatankuasa penganjur sukan itu sedang menjalankan siasatan kes tersebut.

"Setakat ini belum ada laporan rasmi yang dibuat pemain mahupun pengurus pasukan kepada jawatankuasa pengajur mengenai keracunan makanan."

Malah, kedua-dua pemain itu juga telahpun mendapatkan rawatan di hospital.

 

Mungkin bukan sebab keracunan?

Hasil ujian makmal mendapati pemain yang dirawat berkemungkinan mengambil makanan yang tidak sihat atau mengandungi bakteria dan bukan akibat keracunan makanan.

"Kalau keracunan makanan, kesannya serta merta..." 

Ekoran insiden berkenaan, tempat para pemain dan pegawai akan dipisahkan dengan tetamu hotel juga akan dipisahkan mulai hari ini bagi mencegah kejadian berulang.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen