Sering ‘dimomokkan’ ilmu tak berkat, Ain Husniza tetap dapat ‘result’ cemerlang dalam SPM

Oleh: Zuzu Yasmine

Masih ingat lagi akan seorang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2021, Ain Husniza yang sering kali menjadi tumpuan media selepas membuat dakwaan seorang guru Pendidikan Jasmani dan Kesihatan (PJK) membuat gurauan tidak senonoh di dalam kelas tempatnya belajar pada tahun lalu?

Sejak dari kejadian itu, gadis berkenaan bersama bapanya, Saiful Nizam Ab Wahab sering kali menerima kecaman dan kata-kata yang kurang enak sehingga terpkasa berpidah ke sebuah sekolah swasta pada November lalu.

Berjaya dapat 4A+ 3A & 1B

Bagaimanapun, Ain berjaya membuktikan bahawa dirinya juga mampu berjaya dalam peperiksaan SPM 2021 dan perkara tersebut dikongsikan sendiri di laman Twitter gadis berkenaan dengan memperoleh 4A+ 3A dan 1B daripada 8 subjek.

Dikecam, turun naik balai polis

Dalam pada itu, Ain turut berkongsi akan tekanan yang perlu dihadapi sepanjang SPM berlangsung pada Mac lalu selain terpaksa turun naik balai polis.

Kejayaan dari rakan dan guru yang menyokong.

Bukan itu sahaja, dia juga sering kali ‘ditakutkan’ dengan keberkatan ilmu yang dikongsikan oleh guru dari sekolah sebelum ini. Namun, dia percaya bahawa ini semua ajaran semua guru serta rakan-rakan yang menyokong.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen