Buat sosial eksperiman pasal nabi, netizen puji pemuda pandai buat 'content'. -"Teruskan bang!"

Saban hari, kita lihat betapa mundurnya idea atau cara segelintir anak muda menghasilkan sesuatu kandungan untuk menjadi tontonan di media sosial.

Itu bukan bermakna mereka tidak bagus, tetapi rata-ratanya melakukan sesuata kerja secara semborono atau dalam erti kata lain tiada isi penting dalam penyampaian mereka.

 

Sosial eksperimen tentang kisah nabi

Mengambil tauladan dari perkongsian The Sukan Star, mungkin dapat kita lihat sebenarnya ada banyak lagi 'content' bertamadun yang boleh dilakukan.

 

 

Sepertimana yang dilakukan oleh pemuda ini, dia telah membuat satu sosial eksperimen di ibu kota dan soalan yag diajukan kepada orang awam diambil daripada kisah nabi terdahulu.

Sambil kongsi rezeki

Bukan itu sahaja, setiap individu yang berjaya menjawab soalan yang diberi, mereka akan menerima wang tunai sejumlah RM100 untuk setiap soalan.

Ujarnya, sambil bersosial eksperimen, sambil berkongsi rezeki dengan mereka.

"Teruskan bang, ada manfaat"

Dalam waktu sama, 'content' seperti itu juga dapat mengingatkan semula diri kita tentang ilmu Tauhid yang mungkin semakin luntur dalam ingatan.

"Benda macam ni syok..."

"Dapat juga ilmu"

Sementara itu, penonton pula dapat ilmu baru daripada video tersebut.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen