Uji kesabaran pengantin, keluarga pakat buat 'game' Musang Berjanggut lepas sanding

Asam garam di dalam rumah tangga itu memang tidak lari dengan perselisihan faham serta pergaduhan.

Walaubagaimanapun, dalam rumah tangga ada manisnya bilamana masing-masing saling bertolak ansur dan cuba untuk menerima segala kekurangan pasangan bagi menjamin keharmoniam bersama.

 

Pengantin gigih asing beras

Terinspirasi dengan perkongsian sebuah video di Instagram, sewaktu meraikan dua pasangan mempelai, keluarga berpakat untuk mengadakan satu aktiviti buat kedua-dua pasangan itu selepas selesai sesi bersanding.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Pijah Mohamad (PAID REVIEW RM3) (@kakpijah_)

 

Pun begitu, apa yang menjadi perhatian ramai apabila mengetahui aktiviti tersebut adalah permainan Musang Berjanggut.

Terinspirasi filem Musang Berjanggut

Mengimbau kembali antara babak popular dalam filem itu, Tan Sri P Ramlee yang pada ketika itu ingin mencari calon isterinya telah membawa bersamanya sebunjut beras yang dicampur dengan pelbagai bahan masakan lain seperti garam, gula dan bermacam lagi.

Justeru itu, dia ingin melihat siapakah gerangan wanita bertuah  yang sudi mengasingkan bahan tersebut sebelum dia luah hajat ingin menyuntingnya sebagai isteri.

 

"Bestnya!"

Banyak tauladan yang boleh diambil daripada kisah tersebut, malah netizen juga luah teruja dan terinsiprasi dengan aktiviti yang diadakan oleh keluarga pengantin.

"Nak buat macam ni juga"

"Bagus buat macam ni"

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen