Nak Jadi Pasangan Yang ‘Sweet’, Lakukan Lima Perkara Ini.

Oleh: Zuzu Yasmine

Bila kita lihat pasangan yang sentiasa sweet ini, kita tahu yang mereka sedang berbahagia. Kita pun turut serta merasai kebahagiaan mereka. Sebab apa? Sebab pasangan yang begini selalunya membawa aura positif ke seluruh orang yang melihat mereka. Tapi itulah, tidak ramai pasangan yang sentiasa sweet ini. Lagi-lagi kalau sweet mereka hanya simpan untuk mereka sahaja. Susah kita nak ambil jadikan contoh.



Sebenarnya cara nak jadi pasangan yang sweet ini mudah sahaja. Jom ikuti lima perkara yang anda perlu lakukan untuk jadi pasangan sweet ini.

1. Bergurau senda.

Apabila pasangan selalu bergurau senda sesama mereka, automatik kemanisan dalam perhubungan itu akan timbul antara mereka. walaupun mereka itu hanya bergurau ketika berdua sahaja. Mengapa? Sebab apabila anda dan pasangan sudah biasa bergurau, anda akan melakukan perkara itu di mana sahaja tanpa mempedulikan yang lain.

2. Lakukan kejutan

Siapa yang tidak suka akan kejutan. Baik suami atau isteri dua-dua sukakan kejutan. Semakin kerap anda memberi kejutan pada pasangan anda, semakin sweet lah hubungan kalian. Kadang kala kejutan itu bukan bermakna hadiah yang mahal tetapi perkara-perkara simple pun boleh jadi kejutan. Macam mana? Macam masakkan untuk pasangan anda. Perkara mudah bukan?

3. Sentiasa bersama.

Nak jadi pasangan sweet juga perlu sentiasa bersama. Kalau tak bersama mana boleh nak sweet-sweet ini. Jadi lakukan pelbagai aktiviti bersama supaya anda dan pasangan dapat mencari keserasian bersama.


4. Tidak Berpura-pura.

Apabila berhadapan dengan pasangan, cuba jadi diri anda sendiri. Jangan pernah berpura-pura di hadapannya hanya kerana untuk menambatnya hatinya sahaja. Tidak salah kalau si dia lihat kekurangan kita, yang penting hubungan kalian bahagia.

5. Menghargai pasangan.

Ini adalah yang paling teras, di mana anda perlu menghargai pasangan anda. Kalau anda tidak menghargainya, bagaimana anda hendak menjadi pasangan yang sweet buat mereka. dari mula menghargai barulah perkara-perkara sweet ini akan keluar dengan sendirinya.

Nak jadi pasangan sweet ini tak susah pun. Ia memerlukan kerja dari kedua-dua belah pihak untuk menjadikan ia satu kejayaan. Anda juga mampu menyebarkan aura positif ke seluruh orang.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen