Cuba Elakkan Untuk Berkahwin Dengan Wanita Yang Mempunyai 6 Tabiat Ini.

Oleh: Zuzu Yasmine

Perkahwinan adalah komitmen yang besar. Adalah perlu memastikan bahawa anda berkahwin dengan seseorang yang betul. Mereka ini akan menjadi ibu kepada anak-anak anda. Mereka ini juga yang akan menjaga maruah keluarga anda nanti. Maka dengan itu, anda perlu memilih mereka dengan sebetulnya. Hal ini kerana perkahwinan itu bukan mainan. Mari ketahui tabiat yang ada pada wanita yang perlu anda elakkan.



1. Sentiasa negatif.

Wanita ini adalah negatron yang paling akhir. Dia selalu kecewa dan menjadi negatif tentang sesuatu. Dia sentiasa membawa aura negatif ke dalam hidup anda. Dia seperti awan hitam yang akan membawa hari yang mendung kepada anda.

2. Orang yang mementingkan dirinya.

Mereka ini tidak akan memikirkan apa-apa selain dirinya. Segala perkara perlu mengikut kemahuan dan keinginannya. Apabila tidak tertunai ia akan mendatangkan masalah yang besar dalam hubungan itu.

3. Orang yang memandang berharta benda.

Dia akan mahu hadiah yang paling mewah dari anda. Dia tidak akan berminat dengan cinta anda kecuali ia datang dalam bentuk barang dagangan mahal. Anda perlu berhati-hati dengan mereka ini, ia akan mendatangkan kesusahan kepada anda.


4. Orang yang sedang mencari-cari.

Matanya tidak akan dikhaskan untuk anda. Dia akan terus mengetengahkan sasaran yang berpotensi yang boleh digunakan olehnya. Dia suka permainan menggoda dan dia suka bermain dengan pelbagai jenis orang. Anda tidak akan merasa aman sekiranya anda bersama dia.

5. Orang yang berfikir dia berhak kepada segala-galanya.

Dia akan menuntut dunia daripada anda dan walaupun anda berjaya memberikannya kepadanya, ia tidak akan cukup. Dia adalah jenis gadis yang berfikir dia tidak perlu bekerja keras untuk perkara yang dia mahu. Dia percaya bahawa segala-galanya perlu dihidangkan kepadanya.

6. Orang yang tidak boleh berhenti bergosip.

Dia akan menjadi sumber drama hubungan. Dan akhirnya drama akan berakhir dengan keracunan hubungan. Apabila anda semakin tua, anda akan mahu mengehadkan drama sebanyak mungkin. Jadi jika isteri anda adalah sumber drama yang berterusan, maka itu sesuatu yang perlu anda bimbang.

Mereka ini adalah orang yang perlu elakkan sekiranya anda mahukan hubungan yang harmoni. Tapi sekiranya anda mempunyai kekuatan dan keyakinan untuk membimbing mereka itu adalah lebih digalakkan.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen