Wanita Berkejaya, Jangan Bimbang Akan Jodoh Mu, Kerna Akan Ada Seseorang Yang Tepat Menanti Mu...

Oleh: Zuzu Yasmine

Wanita yang berkerjaya dan memiliki pangkat yang tinggi bukanlah satu perkara yang asing lagi. Walaupun kelihatan begitu berani dan cemerlang dalam kerjaya, wanita-wanita sebegini biasanya akan bimbang akan perhubungannya. Nak-nak lagi buat mereka yang masih belum berjumpa calon atau pasangan yang sesuai untuk ke arah hubungan yang serius.

Memiliki sikap yang cergas, aktif, berani serta bersemangat sememangnya ciri-ciri wanita sebegini namun di dalamnya boleh jadi seorang yang rapuh dan membimbangkan.



Sayangnya, ramai lelaki yang takut untuk mendekati mereka ini kerana merasakan mereka ini akan sukar untuk dibimbing, miliki kemahuan yang tinggi, serta merasa berkuasa. Sedangkan mereka belum lagi mendekati tetapi sudah membuat kesimpulan yang tersendiri.

Walau bagaimanapun, wanita yang mampu berdikari, miliki kerjaya serta bercita-cita tinggi ini jangan mudah goyang dengan pandangan lelaki sebegini. Malahan anda juga yang mudah cair atau bimbang bahawa anda tidak akan menemui seseorang buat diri anda.

Anda sebenarnya akan berjumpa dengan beberapa ciri ini, jangan risau.



1. Seorang lelaki yang memahami.

Cepat atau lambat anda akan berjumpa dengan seseorang seperti ini. Dia akan memahami kerjaya serta cita-cita anda. Malah dirinya tidak akan menghalang tetapi akan terus menyokong anda dengan baik. Dia bakal menjadi pasangan terbaik buat diri anda. Jadi jangan terlalu bimbang.

2. Seorang lelaki yang mahu mengembangkan dirinya juga.

Anda akan berjumpa seseorang yang mempunyai keingian seperti anda, di mana dirinya mahu berkembang hebat seperti anda. Mahu miliki kerjaya serta menjadi yang terbaik seperti anda. Dia bukan cuba mengambil kesempatan ke atas anda, tetapi lebih untuk mempelajari dari anda sahaja.


3. Lelaki yang mencintai anda setulusnya.

Tidak kira apa yang orang akan katakan mengenai anda, dia akan mencintai anda setulus hatinya. Tidak akan cuba mengambil kesempatan malah dia juga menerima anda seadanya. Cepat atau lambat anda akan menjumpai seseorang seperti ini.

4. Seorang yang sepadan dengan anda.

Bila anda sabar dan tidak terburu-buru dalam membuat pilihan pasangan, anda mungkin akan menjumpai seseorang yang sama seperti anda. Orang kata “diri sama tinggi, duduk sama rendah”. Pasangan sebegini sukar ditemui jika anda terburu-buru.

Jangan merasakan bahawa umur menyebabkan anda bimbang untuk tidak berkahwin, tetapi lebih baik kalau menikmati sahaja hidup anda ini. seseorang yang tepat akan datang bila tiba masanya.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen