Tak Perlu Persenda Suami Yang Hanya Mampu Baca 3 Qul Sahaja...

Oleh: Zuzu Yasmine

Dalam perkahwinan ini, tidak semua orang bernasib baik mendapatkan pasangan yang begitu sempurna serba serbi sama macam idaman kita. Bila dah kahwin dengan pasangan, siapa pun dirinya kena terima malah kita menjadi sebagai pelengkap dirinya.

Jangan persendakan kelemahan pasangan kita dan sengaja membuka aibnya, sedangkan ramai yang tidak senasib baik seperti anda. Bahkan, boleh jadi ada yang ingin mempunyai pasangan seperti suami atau isteri anda.

“Tak sempurna pada mata anda, tapi sempurna di mata mereka.”

Selagi pasangan masih nak jalankan tanggungjawabnya, menjaga serta membimbing anda dan tahu menghargai diri anda, maka bersyukurlah. Tidak semua orang mempunyai kebahagiaan seperti yang anda rasakan itu.



Perkongisan Dr Taufiq Razif ini memang makan dalam, anda masih beruntung. Ramai yang mahukan apa yang anda miliki sekarang ini. Bersyukur dan hargailah.

Tak perlu persenda suami yang hanya mampu baca 3 Qul sahaja

Tak perlu dibuka aib suami yang mampu baca Surah Al Ikhlas sahaja

Tak perlu dimalukan suami yang baca surah pendek sahaja

Di luar sana ada ratusan ribu suami yang memukul isteri isteri mereka. Isteri bagi mereka adalah 'punching bag' semata mata. Ada yang menjadikan isteri hamba sahaya. Isteri disusah susahkan dan direndahkan tanpa rasa bersalah.

Di luar sana ada terlalu ramai suami yang menyeksa isteri mereka. Dibiarkan bergantung tak bertali. Ditinggal tanpa khabar berita. Nafkah tak diberi dan hidup dipersia.



Bergembiralah jika si suami masih mahu bersolat bersama isterinya walaupun hanya mempunyai bekal hafalan Al Fatihah dan Surah Al Ikhlas semata.

Ingatlah hadis daripada Anas RA bahawa seorang lelaki berkata, “Wahai Rasulullah, sesungguhnya aku sangat suka kepada surah ini, “(al-ikhlas)” lalu Baginda pun bersabda,”Sesungguhnya kesukaanmu pada surah ini akan memasukkan engkau ke dalam syurga”.
(Hadith Riwayat at-Tirmizi katanya hadith hasan)

Beruntunglah wahai isteri semua kerana suami yang seperti itu jauh lebih baik daripada suami yang tidak bertanggungjawab dan tidak berperikemanusiaan di luar sana.



Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen