Rasa Gemuruh Nak Pegang Tangan Tok Kadi, Bakal Pengantin Lelaki Boleh Baca Doa Ini.

Oleh: Zuzu Yasmine

Nak jumpa keluarga mertua nak pegang tangan tok kadi sebab nak nikah, siapa saja yang tak gemuruh dan juga berdebar. Seminggu sebelum sampai tarikh lagi dah mula tak selesa dan tak tenang. Ada juga yang terlalu bimbang sampaikan tak boleh tidur malam.

Perasaan gementar, gemuruh berdebar merupakan satu emosi yang semua orang akan rasai dalam setiap situasi yang penting dalam hidup mereka. Banyak teknik yang anda boleh lakukan untuk tenangkan perasaan gemuruh itu supaya anda dapat menambah keyakinan diri anda.



Berikut merupakan doa yang pernah dibaca oleh para nabi yang terdahulu yang boleh kita amalkan.

Doa Nabi Musa

Surah Taha (ayat 25-28)

Maksud: “Nabi Musa berdoa dengan berkata: “Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku, dadaku; dan mudahkanlah bagiku, tugasku; dan lepaskanlah simpulan dari lidahku, supaya mereka faham perkataanku.”

Doa Dipermudahkan Urusan


Hadis Riwayat Anas bin Malik (2886)

Maksud: “Wahai Tuhanku, tiada kemudahan melainkan apa yang Engkau jadikan mudah perkara yang susah boleh Engkau jadikan mudah apabila Engkau menghendakinya.”

Doa Memohon Pertolongan

Hadis Riwayat Anas bin Malik (4/43)




Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen