Masih belum 'move on', pengantin menangis lihat 'ex boyfriend' datang majlis kahwin

Oleh: Zuzu Yasmine

Kalau masih belum ‘move on’ dengan kekasih yang lama jangan sesekali pilih orang lain sebagai pasangan hidup. Itulah yang terjadi apabila seorang gadis dikatakan masih belum move on dengan bekas kekasih hingga menimbulkan kekecohan di majlis perkahwinan sendiri.



Baru-baru ini, tular satu video yang memaparkan kekecohan ketika majlis perkahwinan sedang berlangsung. Menerusi rakaman tersebut, terlihat pengantin perempuan menangis seperti histeria di atas pelamin.


Pengantin histeria

Kejadian tersebut dipercayai berlaku di Indonesia, malah punca kekecohan tersebut adalah disebabkan bekas kekasih pengantin perempuan dikatakan menjadi salah seorang tetamu di majlis tersebut.



Difahamkan, secara tiba-tiba pengantin perempuan meraung dan menangis teresak-esak apabila melihat seorang jejaka yang berpakaian kemaja hitam sambil menggalas beg. Lelaki bernama Dayat tersebut dipercayai bekas kekasih gadis tersebut.



Terima undangan

Menurut sumber, kehadiran bekas kekasihnya itu atas undangan kedua-dua pengantin. Malah, Dayat juga sempat naik ke atas pelamin untuk mengucapkan tahniah kepada pasangan tersebut. Namun tidak sangka kehadirannya menimbulkan kekecohan.

“Saya datang ke sana atas jemputan, saya hargai, Saya datang juga bersama dengan keluarganya pengantin perempuan. Niat saya baik datang ke sana, malah saya rela datang dari Lombok Barat sampai Lombok Timur, demi melihat kedua mempelai bahagia tersenyum manis keluar dari bibirnya dan saya juga ikut senang jika dia senang atau bahagia,” kata Dayat.


Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen