Sempat nyanyi "tarik sis, semongko" ketika tarik ular, gelagat APM dapat perhatian

Oleh: Zuzu Yasmine

Apabila terdapat haiwan berbisa mendekati kawasan kediaman, tentunya akan menimbulkan rasa panik. Namun, anggota Angkatan Pertahanan Awam (APM), antara pasukan yang membantu jika melibatkan kes sebegini.

Sedang berlingkar di tingkap

Baru-baru ini, tular satu rakaman apabila sebuah keluarga dikejutkan dengan kehadiran seekor ular sawa yang besar dan panjang sedang berlingkar di atas grill tingkap. Kejadian dipercayai berlaku di sebuah apartment bertempat di Balakong.



Melihat ke dalam rakaman, awalnya anggota APM alami kesukaran untuk menangkap haiwan berbiasa tersebut, namun akhirnya berjaya menarik hingga jatuh ke dalam bilik tersebut.



Sempat menyanyi tu

Walaupun dalam keadaan mendebarkan, namun gelagat anggota APM itu yang sempat menyanyikan sebuah lagu famous di TikTok menarik perhatian. Namun, ketika ulat tersebut berjaya ditangkap dan terjatuh semua terkejut namun pihak APM masih rileks.



Perkongsian tersebut telah menarik perhatian warganet malah rata-rata mereka terhibur dengan gelagat anggota APM tersebut. Malah, ada juga yang terkejut melihat ukuran haiwan berbiasa yang dikatakan agak besar untuk berada dikawasan tersebut.



 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen