Imam masjid negeri Selangor disahkan positif Covid-19

Hari ini, kita telah dikhabarkan dengan berita berkenaan Imam Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (MSSAAS), Shah Alam telah dijangkiti Covid-19.

Mengalami sesak nafas

Imam masjid negeri yang bernama Abdul Karim Omar didapati mengalami gejala seperti sesak nafas dan juga batuk kering sebelum doktor mengesahkan bahawa dia positif Covid-19 setelah membuat pemeriksaan kesihatan dia Hospital Sungai Buloh

Tempoh kuarantin bermula

Setelah didapati positif, kini beliau ditahan di Hospital Sungai Buloh untuk menjalani kuarantin di sana.

Menurut qari terkenal itu lagi, selain dirinya terdapat juga ahli keluarga lain yang positif tetapi bezanya mereka dikuarantin di tempat yang berlainan iaitu diPPusat kuarantin dan Rawatan Covid-19 di MAEPS, Serdang kerana berisiko rendah.

Kontak rapat

Dalam perkongsian menerusi siaran langsung Instagram bersama selebriti aktivis kemanusiaan Nur Heliza Helmi dan adiknya semalam, beliau berkata beliau menjalani saringan selepas seorang daripada rakannya disahkan positif jangkitan.

Walaubagaimanapun, beliau turut menasihati umat islam supaya tidak memandang ringan terhadap penularan tersebut dan sentiasa patuh SOP selain sentiasi bezikir dan mengingati allah.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen