Syak anak jadi mangsa dera, keluarga bergelut dengan ustaz sebab tak bagi bawa balik

Hasrat seorang ibu ingin melihat anaknya kembali sembuh daripada masalah kemurungan punah selepas mendapati pusat madrasah yang didaftar sebaliknya menzalimi remaja itu.

Madrasah Maha Zalim

Kisah tragis itu ada dikongsi oleh Hafiz Ayub yang juga merupakan adik kepada mangsa di akaun Twitter miliknya.

 

Curiga dengan peraturan madrasah

 

Adik buka cerita didera

Tak bagi bawa adik balik

Sewaktu, keluarga cuba untuk membawa pulang adiknya, telah berlaku pergelutan antara pihak pengurusan madrasah tersebut apabila mereka tidak membenarkan pelajar di bawah jagaan mereka pergi, hatta dengan ahli keluarga sendiri.

Menurut mereka, semuanya ada proses dan itu perlu dipatuhi termasuklah meminta agar ahli keluarga menunggu pihak atasan madrasah pulang daripada luar negeri.

Bergelut dengan pihak pengurusan

Didakwa cuba bawa lari mangsa

Rentetan daripada kejadian, kedua-duanya bersetuju untuk membawa kes tersebut untuk diadili oleh pihak polis, namun salah seorang tenaga pengajar madrasah itu meminta agar mangsa menaiki kereta dengannya untuk ke balai polis.

Bagaimanapun, tindakan itu sebaliknya menambah lagi masalah apabila kereta yang dipandu telah ditahan oleh anggota polis kerana mereka didakwa cuba melarikan mangsa.

 

Bentuk penderaan di madrasah

Usai membuat laporan, adiknya kemudian tampil menceritakan semula detik kejadian yang menimpanya selain berkongsi bentuk penderaan dan kezaliman yang telah dilakukan oleh pihak madrasah ke atas pelajar lain.

Video penuh kejadian 

 

Walau bagaimanapun, laporan polis telahpun dibuat dan kini adiknya dibenarkan pulang ke rumah atas saranan pihak polis.

Demikian kerana pihak madrasah sebenarnya tiada hak sama sekali ke atas mangsa, termasuklah menghalang mangsa menemui keluarga kandungnya.

 

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen